Chinezen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu Chinezen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu

Chinezen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Keyi

06 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Zo, nog maar eens een berichtje, aangezien het co-schap morgen gaat beginnen. Ze schijnen hier geen witte jassen te dragen, dus de stropdassen kunnen van stal worden gehaald.

De afgelopen dagen heb ik hier alles een beetje geinstalleerd en de was gedaan; dat was nogal nodig... Een wasbeurt duurt hier maar een goede 30 min...
Verder heb ik rondgelopen tussen de Chinezen in Chinatown praktisch naast mijn deur; in het hartje daarvan ben je echt de enige westerling. Je wordt zelfs raar aangekeken als je daar zo loopt. Er is daar ook een grote overdekte markt waar alle Aziaten hun groenten en hebbedingetjes vandaan halen. Erg grappig om mee te maken.
Maar ook in de rest van Sydney stikt het van de Aziaten; best raar, want ik had niet verwacht dat bijna de helft van Sydney Aziatisch zou zijn. Dus ik ga binnenkort ook maar eens de Aziatische keuken verkennen.

Ik leef momenteel trouwens in een hostel dichtbij central station. Ik ben in iets meer dan een half uur op het ziekenhuis dat een kleine 10 km ten zuiden van het centrum ligt. Central station ligt overigens ook 2,5 km ten zuiden van hartje Sydney.
Er zitten een stuk of 20 mensen hier schat ik; de meeste reizen wat rond en sommigen maken er een working holiday van, en er is een Duits stel die ook hun soort van 6e jaars stage/co-schap hier doen, maar in een ander ziekenhuis.
Ik heb wel contact met mijn huisgenoten (want het lijkt beetje op een studentenhuis, alleen slapen de meeste anderen in dorms met 4,5 of 6 bedden; ik heb een eigen kamer), maar ik weet niet of ik hier echt vrienden aan ga overhouden... Beetje jammer, maar voor 5 weken is dit wel prima. Het is wel leuk om mensen van andere landen te ontmoeten hier.

Wordt vervolgd...

  • 06 Oktober 2008 - 10:01

    Jack:

    Nooit zag ik in heel mijn leven,
    Zoveel chinezen...
    Jaja, ik denk dat jij naar hartelust muziek van Eddy Wally zult luisteren daar!
    Heel veel succes en plezier vanaf morgen met je co-schap. Frit 'm op!

    Groetjes Jack

  • 06 Oktober 2008 - 18:32

    Wlazlo:

    Stropdassen zijn vet!
    Vrit em op!

  • 07 Oktober 2008 - 12:40

    Joke:

    Dag Keyi,
    Leuk om over je reilen en zeilen te lezen, ook zónder Judith.Benieuwd hoe je eerste dag in het ziekenhuis verlopen is.Liefs en succes!

  • 07 Oktober 2008 - 14:51

    Juut:

    heeeey schatje!
    geinig om te lezen, ik was ook helemaal perplex van alle chinezen daar. als je maar niet voortaan thuis met stokjes wil eten ;)
    geniet maar van de gave stad daar, hopelijk wordt het nog gezellig met de huisgenoten, en anders zit op de banniersborg er in ieder geval eentje op je te wachten :)

    werk ze, kusjes van mij

  • 07 Oktober 2008 - 18:45

    Lies:

    Hai kees-chinees!
    Klinkt leuk om daar de boel te verkennen! Hoe was je eerste co-dag?
    Succes met das zonder jas (misschien een habit om in NL te introduceren als je terug bent ;-)?!),
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2008

Laatste week

19 Oktober 2008

Bijna op de helft

13 Oktober 2008

De 1e week overleefd

06 Oktober 2008

Chinezen

03 Oktober 2008

Eindbestemming
Keyi

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5452

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: