Bijna op de helft - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu Bijna op de helft - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Keyi

19 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Nou, de 2e week zit er weer op.
Het is er een stuk drukker op geworden op de praktijk: er is nog een vers afgestudeerde student (nog niet aan internship begonnen; zie verderop) bijgekomen die net haar 6 jaar er op heeft zitten. Verder is er nog een dermatologe van Fiji bijgekomen en nog een zuster; die laatste 2 zaten in Berlijn voor een of andere trial (een van de 4 onderzoeken ofzo die de prof onder haar hoede heeft). Het zijn leuke mensen!

Verder heb ik een al een aantal actinische keratosen bevroren die hier bepaald niet sporadisch zijn.. Ook heb ik een punch biopsie mogen verrichten (=stukje huid weghalen voor onderzoek) en zelf mogen dichthechten. Opzich nog best aardig gedaan voor een 1e keer..

De geneeskundestudie duurt hier 6 jaar. Daarna heb je je internship (1 jaar): een soort van jaar 6, waarbij je op de eerste hulp werkt en iets algemeens snijdens en wat interne. Daarna zijn er tot 2 jaar residentships; volgens mij een andere naam voor hetzelfde. Daar zijn 2 van op de praktijk. Daarna kun je pas in opleiding komen tot een specialisme; een hele weg dus...

Genoeg over dit stoffige gebeuren:
vrijdag waren er plannen om het nachtleven van Sydney te verkennen. Een groot deel van de derm.staf zou komen tot op het laatste moment iedereen afbelde...?? Dus toen maar met de faalhazen die nog over waren Maleisisch gaan eten.. Was overigens wel gezellig.

Bondi beach is toch wel een mooi strand, zeker de omliggende kustlijn, maar echt extreem druk; ik zal proberen de foto erbij te zetten.

Gisteren ben ik naar het olympisch park geweest; uiteraard moest mijn sportieve ik daar nog s heen. Ruim opgezet, en t wordt toch nog regelmatig gebruikt; zo ook het olympisch bad; je kunt er gewoon in zwemmen, alleen was dat bad pas open toen ik weer naar buiten liep..

• 19 Oktober 2008 - 11:12

Juut:

Hey liefie,

Leuk dat je helemaal bent opgenomen in de staff, niet alleen in het ziekenhuis maar ook bij etentjes enzo!
    Op de helft bijna..... geniet ervan en tot snel!! dikke kus

• 19 Oktober 2008 - 11:17

Joke:

Hee dag Keyi, Altijd leuk, weer een bericht van jou. Time flies.
    Werk ze en tot ziens!

• 19 Oktober 2008 - 11:17

Joke:

Hee dag Keyi, Altijd leuk, weer een bericht van jou. Time flies.
    Werk ze en tot ziens!

• 19 Oktober 2008 - 12:07

Lies:

De juiste mix van werken en relaxen: super Keyi dat je je zo vermaakt! Veel plezier the second part & liefs!

• 19 Oktober 2008 - 12:18

Margot En Bart:

Lieve Keyi,
    Geweldig om zo via de telefoon met je te spreken. De balans gevonden! We hopen dat het je lukt om een dag mee te lopen op orthopedie. Nog een fijne zondagavond. All love.

• 19 Oktober 2008 - 13:10

Lasso:

Hey Burg,
    Laat je wel nog wat op die mensen zitten, of snijd je alles af om Maleisisch te eten 's avonds? Zet em op!
    Wlazlo

• 19 Oktober 2008 - 13:44

Jack:

He Burg,

Frit 'm op hè! Beetje integreren is nooit verkeerd! Succes nog.

Groetjes Jack

• 24 Oktober 2008 - 07:37

Gidy & Hein:

Hai Keyi! Hou je het allemaal nog een beetje uit daar in het verre Australie? We hebben de mooie verhalen van Juut al gehoord en een deel van de foto's gezien, SUPER! Leuk ook om te horen dat je toch best wel wat dingen zelf mag doen tijdens het co-schap! Nog heel veel plezier en succes daar, wij letten ondertussen wel een klein beetje op Juut ;). Als je terug bent moeten we snel maar weer eens een borreltje gaan drinken! Groetjes Gidy & Hein