Eindbestemming - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu Eindbestemming - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu

Eindbestemming

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Keyi

03 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Vandaag (vrijdag) was ons laatste dagje samen. We hebben de belangrijkste dingen van Sydney gezien in de afgelopen dagen en wilden vanochtend de laatste spulletjes inpakken, de auto nog door de carwash rijden en voltanken. We dachten dat dat wel te doen zou zijn maar oa door het drukke en lastige (veel one way wegen) verkeer durfden we die laatste 2 niet meer te doen en kwamen ietwat gestresst aan op het vliegveld. We waren uiteindelijk nog op tijd, zelfs te vroeg, want er bleek 2 uur vertraging te zijn... Nadat Judith erg assertief was, genoten we een gratis, uitgebreide lunch, alleen smaakte het minder bij het idee dat hier onze wegen zouden scheiden...

De autodingen heb ik vanmiddag geregeld, dus dat is ook gebeurd; nu kan mijn avontuur in Sydney dus beginnen. Ik zit momenteel in een hostel; dat leek ons de beste en enigszins voordelige optie die nog over was, want aan de uni in Maastrict en hier heb ik niks gehad qua housing regelen... Al de dingen die op een website stonden waren of niet beschikbaar of nog vele malen duurder... Wel een hoop gedoe, want het hostel had ik maandag pas gereserveerd. Het is wel fijn dat ik nu uiteindelijk een plekje heb gevonden..

Het klinkt misschien allemaal wat negatief, maar het was een fantastische reis!

Om terug te komen op het vorige stukje: het whale-watching in Hervey Bay was erg gaaf! We zaten ook precies in het seizoen en hebben dus vele walvissen mogen aanschouwen: prachtige dieren zijn het! Ze lijken pas echt groot als ze onder de boot door zwemmen.

We zijn hierna doorgereden naar Brisbane, waar we in Jap-style doorheengingen/moesten aangezien we een beetje in tijdnood zaten. We wilden Sydney ook nog een aantal dagen zien...
Uiteindelijk zijn we in Brisbane maar 30 min geweest; het is ook een erg drukke stad en waren 9 dollar kwijt voor dit half uurtje parkeren... En dat terwijl je overal buiten het centrum van Brisbane en Sydney gratis kunt parkeren...

Toen we in Noosa aankwamen, zaten we in de Spring Break vakantie en zaten we op een onmogelijk drukke camping, waar we onze krappe 15m2 nog moesten delen met een boom..
Het surfen leek in het begin niet zo lastig: de instructeur hield je -na enige instructies op het droge- vast en zodoende pakte je een mooie golf. Toen we mochten staan, lukte me dat zelfs de eerste keer al. Al was het niet van lange duur; na een tijdje lukte het me niet meer. Judith was meer een diesel en stond aan het einde van de sessie juist meer.

Hierna hebben we nog 2 keer een surfplank gehuurd, maar dit keer met wetsuits, want het koude water met de wind is toch wel erg fris.. Ook toen wilde het niet erg vlotten met staan, maar volgens anderen lag dat aan de golven... Toen ik aant "surfen" was, zag ik trouwens nog een haai...Dus toch maar even eruit... Volgens mij zijn die haaien hier niet gevaarlijk, want iedereen doet er zo luchtig over en er zijn maar 7 mensen aan overleden..

Ik ga maar eens stoppen; ik zal er binnenkort nog eens wat foto's bijzetten en een nieuw artikel posten...

• 03 Oktober 2008 - 13:14

Nick En Jack:

Dus met die haaien bestaat onze HJC nog uit vijf leden... Pas maar op, het zijn en blijven dieren, onvoorspelbaar en medogenloos.
    Jammer dat jullie wegen uit elkander zijn gegaan maar dat zal het weerzien in Nederland des te aangenamer maken. Slaap alvast maar een beetje bij... ;-)

Veel plezjé nog en tot de volgende post.

Groetjes Nick & Jack

• 04 Oktober 2008 - 08:23

Arthur:

Heej Keyi,

Leuk om weer eens een update van je te horen. En nu maar serieus aan de dermatologie...

Groeten uit het regnachtige Krakau

Arthur

• 04 Oktober 2008 - 19:04

Margot:

Heel fijn om te lezen dat er uiteindelijk een slaapplek voor je is...wat een gedoe en dat voor een serieuze student...begrijpelijk dat je je eenzaam voelt nu Judith vertrokken is. Echter samen hebben jullie hele mooie herinneringen om aan terug te denken...en nu zorgen dat je stage evenveel uitdaging en plezier geeft als jullie gezamenlijke avontuur. Veel groeten uit het koude kikkerland, Bart en Margot.

• 05 Oktober 2008 - 08:08

Juut:

heeeey liefie,
    Wat was het een geweldige tijd he?! Ik heb de jet lag er al een beetje uit geslapen dus ga je nu meteen bellen!!!
    dikke kus van mij

• 05 Oktober 2008 - 08:21

Lies:

Hai Keyi,

jij hebt de draad in je uppie al weer aardig opgepakt: dapper! Even wennen misschien, maar jij gaat ongetwijfeld een heel gaaf part II tegemoet!

'T was super om m'n zussie gisteren weer een dikke knuffel te kunnen geven.

Digitaal hier een voor jou!

Succes en enjoy!
    Lies

• 05 Oktober 2008 - 13:05

Joke En Marcel:

Lieve Keyi,
    Vandaag de eerste foto's gezien en steeds verhalen gehoord van Judith: wat een superreis hadden jullie. Een goeie start in je uppie en een fijne stage toegewenst!