Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Keyi

21 September 2008 | Australië, Hervey Bay

Hey allemaal!

Eeen berichtje vanuit Hervey Bay, iets over de helft tussen Cairns en Sydney.
De afgelopen tijd hebben we tot 2 keer toe op een onbewoond eiland doorgebracht; erg bijzonder! De eerste was bij de Withsunday Islands op South Molle; een klein eilandje van 2 bij 1 km met mooi koraal vlak voor onze tent op t strand. Er waren nog2 mensen op het eiland maar die zaten aan de andere kant van het strand dus we waanden ons alleen. Met alleen een composttoilet en geen water was het back to basic maar wel erg gaaf als je 's ochtend je tentje openritst en de zee ziet. We bleven er 3 dagen en zijn toen op het vaste land doorgereden iets zuidelijker, vlakbij de Great keppel eilanden. Ook daar was het mogelijk om op een mini-eilandje te vervlijven ipv op het grote eiland vol resorts dus dat was super, daar waren we zelfs helemnaal alleen. Als er iemand overdag aan kwam varen met een bootje voelde we ons net de aboriginals waarbij ons eilandje werd overgenomen ;)
Zelfs zonder toillet konden we het dara ook 3 dagen redden. Het koraal was er wat dieper in zee en angsthaasje Judith durfde na alle schietende roggen en dikke kwallen niet meer zo ver, maar keyi heeft wat kunnen spotten. Ook daar zaten we op het strand en zagen we de obngelofelijke verschillen tussen eb en vloed; 3,6 m hoogteverschil!!

Eenmaal op het vatse land bekeken we de tijd die ons nog rest en de plannen en zagen we die nie helemaal ocvereen komen. Er moest dus wat geschrapt en gehaast worden maar het gaat allemaal wel lukken. Gister dus 1 dag ipv meerdere naar Fraser eiland geweest, een enorm eiland van zand, zonder wegen waar we met een 4WD bus doorgheen werden getoured, nice!

Vandaag gaan we een middag op een catamaran walvissen spotten die hier met groepen liggen kindjes te baren en groot te brengen dus we zijn benieuwd!

De tijd gaat snel! 15x de tent opzetten en het leventje rond de auto en tent bevallen prima, we koken meestal een eenpansprutje en gaan af en toe goed uit eten. De temperaturen zijn hier lekker, steeds 25gr, minder benauwd dan in het noorden.

De plannen zijn dat we morgen naar Noosa gaan voor surflessen (het duiken heeft hier plaats voor gemaakt) en daarna afzakken richting newcastle en Sydney.

Dus jullie horen binnenkort hoe het met surfbabe & dude is vergaan;)

• 21 September 2008 - 12:07

Jack:

Zozo, dat is niet niets, zo'n onbewoond eilandje. Heerlijk, ik zou daar blijven!

Succes met surfen en heel veel plezier maar weer.

• 21 September 2008 - 12:32

Jeroen:

De foto's zien er goed uit! Goede wagen geregeld zo te zien! Hier is alles ook prima, al zijn sommige mensen overgezet op een vloeibaar dieet.

• 21 September 2008 - 13:54

Margot:

Hallo watersporters,
    Het is fantastisch om te lezen wat jullie beleven. Je in zo'n mooie natuur begeven en dan helemaal alleen lijkt me het einde...Zelfs het bekijken van de mooie foto's creëert een zee van rust...blijf genieten van het mooie dat dit land te bieden heeft...veel liefs van Bart en Margot

• 21 September 2008 - 16:10

Wlazlo:

Hee Burg!
    Goed dat jullie het zo lekker naar je zin hebben daar! Ik weet niet of je het al gehoord hebt, maar op Pisart hebben Tuur en ik klappen gehad, waar ik een kaakfractuur aan heb overgehouden.... Maak je geen zorgen, het is allemaal gerepositioneerd en de pijn valt te dragen.. Maar godknaag!
    Groetjes,
    Nick Wlazlo

• 21 September 2008 - 19:31

Seabirds:

Dat ziet er mooi uit: de stranden en jullie in je snorkeloutfit! Wij zijn ook weer terug van vakantie aan zee. Geniet ze verder! Liefs J, M en L

• 23 September 2008 - 15:51

Tuur:

Heej Surferdude en -dudette!

Supermooie foto's! Was de Noordzee ook maar zo mooi azuurblauw...

Surfen is natuurlijk ook heel vet, maar ik blijf van mening dat duiken veel vetter is ;)

Geniet ervan en tot snel!

Arthur

• 24 September 2008 - 17:40

Martijn:

Hej meneer Burggraaf, dat ziet er allemaal goed uit! En wij maar zwoegen op de VGT vandaag...Viel spass noch!!

• 28 September 2008 - 18:57

Manon:

hee,
    Klinkt allemaal super goed, ben benieuwd naar de rest van de foto´s!!

Veel plezier nog..
    Liefs Manon