Regenwoud - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu Regenwoud - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu

Regenwoud

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Keyi

08 September 2008 | Australië, Magnetic Island

Na een tijdje in het noorden rondgetrokken te hebben typen we nu vanaf een tropisch eiland. Alleen wil t weer nog niet helemaal meewerken dus de bountyfoto's komen nog (als ik ze overgezet krijg zonder kabeltje...)

Na de eerste dagen in Cairns gehangen te hebben vetrokken we met rugzak (die was precies die ochtend gekomen toen we doortrokken; de 3e dag) richting Port Douglas (Noordelijker gelegen); een gezellig stadje met een lang strand. Hier begon het kamperen naast de ons onbekende vogels en vreemde geluiden.
We hebben er een bodyboard gekocht -als dat zo heet tenminste- en ermee over de golven gegaan. Grappig om te doen aan de vele stranden waar we langs komen. Dit is ons opstapje naar het echte surfen dat we een stuk zuidelijker in het surfwalhalla Noosa willen leren.

Het kamperen bevalt goed; alles zat bij het kampeersetje dat we bij de auto kregen. De Holden Commodore rijdt btw erg lekker. Erg mooi land ook om zo door heen te cruisen. Heel andere vegetatie ook dan we thuis bekend zijn met heel wat palmbomen, mangroven en eucalyptusbomen.

Daarna zijn we doorgereden naar het noordelijkste punt van onze reis: cape tribulation; een dorpje in een national park gelegen, zoals zoveel regenwoud National park is. We hebben een indrukwekkende bushwalk gedaan dwars erdoorheen en een tocht op een riviertje gemaakt tussen de mangroven waarbij we 3 krokodillen zagen!

Toen we weer terugreden naar het zuiden, zijn we nog langs een zoo geweest om alvast wat beestjes te spotten.
Verder hebben we nog een prachtige waterval (Barron falls) gezien in een natuurpark bij Cairns: Kuranda.

Nu zijn we helemaal doorgereden naar Townsville en met de ferry overgestoken naar Magnetic Island waar we nog 2 nachten blijven. Hopelijk wordt dit morgen onze eerste great barrier reef ervaring met de snorkels...

Tot snel!
Keyi & Judith

• 08 September 2008 - 07:46

Jack:

Ha Burg en Judith,

Leuk om te lezen dat de rugzak toch is aangekomen en dat jullie het naar jullie zin hebben! Ga zo door en houd ons op de hoogte van jullie avonturen!

Groetjes en een hele dikke kus voor Judith,

Jack

• 08 September 2008 - 14:28

Tuur:

Ha Ossies!

Mooi om te horen dat het zo goed gaat! Ben benieuwd naar die bountystranden. Al besloten of er ook duikbrevetten gehaald gaan worden?

Groeten aus die Niederlände,

Arthur

• 08 September 2008 - 19:04

Joos:

Dit klinkt goed en ook weer wat minder nat: kunnen jullie spullen weer wat drogen:)
    liefs en groeten!

• 08 September 2008 - 19:16

Lies:

Hey liefies,

wòw wat hebben jullie al veel moois gezien! Kennen jullie die serie tune nog 'Toe ga mee naar Snorkelland in de diepe zee … ?!' Wie weet spotten jullie ook deze beestje in levende lijve morgen...ik kijk uit naar de foto's ;-)!

Enjoy en XX!

• 08 September 2008 - 19:19

Wlazlo:

Hee Burg & Judith,
    Wat een dolle beestenbende aldaar, zo te horen! De impressie die je beschrijft klinkt erg aantrekkelijk! Ga zo door en houd ons geïnformeerd!
    Groeten uit Brabant,
    Nick

• 08 September 2008 - 21:46

Margot:

Lieve avonturiers,

Fantastisch om te lezen hoe jullie genieten...hoe voel je je in zo'n mooie natuur...hoeveel rijkdom heb je om je heen met zoveel mooie dingen....ik geniet nu van het mountainbiken langs de appelbomen met al die rode appels die vragen om geplukt te worden...veel liefs and take good care...

• 16 September 2008 - 16:06

Jeroen:

Klinkt goed, mooi dat jullie je zo vermaken! Geniet er nog van! groeten Jeroen