De 1e week overleefd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu De 1e week overleefd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Keyi Burggraaff - WaarBenJij.nu

De 1e week overleefd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Keyi

13 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Zo, weer s een kort berichtje...

Nou de eerste week zit erop. Ik heb de afgelopen week erg veel patienten gezien. Nouja niet zelf gezien, ik liep mee met een van de dermatologen in opleiding en met die nog niet in opleiding zijn. Zo zag je wel een hoop, maar het was vrij lastig om het allemaal te volgen: het zijn allemaal nieuwe begrippen, ziektebeelden en therapieen die in niet in het Nederlands ken, laat staan herken, en dan ook nog in het Engels... Maar langzamerhand begin ik meer te weten, dus als het goed is kom ik als volleerd dermatoloog terug.. Mn over huidkanker want iedereen heeft hier actinische keratosen..

Dermatoloog is hier trouwens een moeilijk specialisme om tussen te komen...

Dit weekend ben ik in Darling Harbour gaan lunchen in een Thais restaurant met een van de dermatologen die nog niet in opleiding is + vriend. Erg gezellig.
Daarna nog het aquarium bezocht en onder de haaien, schildpadden ed gelopen. De royal botanical gardens zijn ook erg mooi; toch wat groen tussen alle bebouwing.

('n) Volgende keer meer over de staf en de verschillen tussen de opleiding

• 13 Oktober 2008 - 12:02

Wlazlo:

Hee Burg! Zo moeilijk kan derma toch niet zijn? Alleen maar eczeem of kanker?
    Hoe is het overigens met de Australische muziek??
    Groeten,
    Nick Wlazlo

• 13 Oktober 2008 - 13:59

Jack:

Ha jongen,

Dermatologie is ook in Nederland lastig om jezelf in te likken! Huidkanker is van alledag dus dat moet je inderdaad kunnen dromen als je terug bent. Iedereen heeft een BCC tot het tegendeel is bewezen.
    Ik ben ook wel benieuwd naar het locale hits van Australië. Neem vooral een cd'tje mee...
    Hier bij de psychiatrie is alles rustig.

Veel plezier wederom en tot snel,

Jack

• 13 Oktober 2008 - 14:40

Juut:

hey lief schatje,

Ja, nu is het volle bak na de vakantie voor je he?! Ik denk dat je daar veel meer leert dan in Nl, alleen al doordat je veel meer uren meedraait. Dus al steek je de helft minder op, dan gaat het nog helemaal lukken! Gelukkig dat je in het weekend weer een beetje vakantiegevoel kan hebben.
    Nou liefie, 1 week down, 4 to go...ik tel af!

Heel veel plezier en tot bels,
    kus

• 13 Oktober 2008 - 15:56

Joke:

Weer leuk om te lezen hoe het je vergaan is die eerste werkweek! Een hartelijke groet van Marcel en mij.

• 13 Oktober 2008 - 17:40

Tuur:

Heej mate!

Bij de dermatologie moet je 1 ding onthouden: es ge t nit mir wit, gebruikte kit! En als ik kit zeg, dan bedoel ik natuurlijk de hormoonzalf ;)

Hou je taai!

• 13 Oktober 2008 - 18:04

Lies:

Hai Keyi, niet 'overleefd' maar 'geleefd'deze eerste week: klinkt goed! Have fun en succes! Liefs!

• 13 Oktober 2008 - 19:17

Margot:

Hoi Keyi,
    Leuk om te lezen en mee te voelen wat het allemaal voor je betekent...je eerste co-schap...keep smiling and going strong...it will be great en gooi er een beetje limburgse flair in...Veel succes en veel liefs, Bart en Margot.